علمی کاربردی پژوهشی فنی

اتوکلاو

چه فاکتورهای جهت انتخاب اتوکلاو ایرانی مهم است ؟

چه فاکتورهای جهت انتخاب اتوکلاو ایرانی مهم است ؟

  • قیمت

اولین گزینه که در هنگام خرید این دستگاه باید به آن توجه داشت قیمت اتوکلاو ایرانی است. این مسئله یک مولفه ی مهم برای خریداران است به صورتی که اگر قیمت با توجه به کیفیت مناسب باشد خریداران اقدام به خرید دستگاه اتوکلاو خواهند کرد. قیمت اتوکلاو ایرانی در مقایسه با نمونه های خارجی مقرون به صرفه تر بوده و از قیمت مناسب تری برخوردار هستند.

یکی دیگر از مولفه های مهم در هنگام خریدن اتوکلاو ایرانی بحث کیفیت است. انواع اتوکلاوهای تولید شده در کشور با توجه به قیمتی که دارند از سطح قابل قبول کیفی برخوردار هستند. این مسئله تا حدی است که در مقایسه با برندهای خارجی وارد شده دستگاه های تولید شده در کشور ایران از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

بی شک یکی از مهم ترین ویژگی های اتوکلاوهای تولید شده در داخل ایران همین مسئله است. خدمات پس از فروش به خریداران امکان می دهد که به سادگی به قطعات مصرفی مورد نظرشان دسترسی داشته باشند که این امر باعث اطمینان خاطر مشتریان خواهد شد.

این محصولات معمولا از خدمات پس از فروش طولانی مدت به همراه گارانتی های بی قید و شرط 2 الی 3 سال برخوردار هستند. مطمئنا این ویژگی با هیچ کدام از محصولات خارجی قابل مقایسه نخواهد بود.

  • روش های استریل کردن

در هنگام خرید دستگاه اتوکلاو باید به این مسئله توجه داشته باشید که چه روش هایی برای استریل سازی مورد نظر شما است و با توجه به آن دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در کل چهار روش اصلی برای استریل سازی وجود دارد که شامل:

تابش

گرما یا حرارت

فاز پلاسما

گاز است که هر کدام از این روش ها خود دارای زیر شاخه های مختلفی هستند که بر اساس نیازتان می توانید اتوکلاو دارای آن روش را انتخاب کنید.

  • کلاس های مختلف اتوکلاو

طبقه بندی اتوکلاوها معمولا براساس حجم محفظه استریل انجام می پذیرد. براساس استاندارد های موجود در دنیا 3 کلاس اتوکلاو موجود است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

اتوکلاوهای کلاس B شرکت سلامت صنعت بوعلی : اگر به معنای دقیق کلمه به دنبال استریل کننده های واقعی هستید این نمونه یک گزینه مطلوب برای شما به شمار می رود. روش کار این نوع اتوکلاو به شکل یک چرخه ی از پیش تعیین شده است که از تزریق متناوب بخار و خلاء تشکیل شده است. روند کار این دستگاه به این شکل است که یک مرحله جهت استریل کردن است و در مرحله ی بعدی فرایند خشک کردن با خلاء انجام می پذیرد. معمولا این نوع اتوکلاو ها را برای استریل کردن موارد پزشکی پیشنهاد می شود.

اتوکلاو کلاس Nشرکت سلامت صنعت بوعلی : این نوع اتوکلاو را معمولا برای استریل کردن وسایلی به کار می برند که فاقد بسته بندی هستند و روش کار آن ها به شکل ضدعفونی به وسیله ی بخار است.

اتوکلاوهای کلاس S شرکت سلامت صنعت بوعلی : این کلاس از اتوکلاوها دارای کلاس غیر اختصاصی هستند و علائم آن ها به وسیله ی سازنده مشخص می گردد

  • موقعیت استفاده از اتوکلاوها

معمولا از این استریلایزرها در همه ی واحدهای بیمارستانی استفاده می شود. اتو کلاوها در 3 زمینه بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند که انتخاب آن ها براساس این موقعیت ها صورت می گیرد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

بخش پزشکی یا بیمارستانی شرکت سلامت صنعت بوعلی : در حالت کلی بیمارستان ها دارای یک بخش هستند که وظیفه ی دارند تجهیزات و وسایل بیمارستانی را استریل کنند از این رو وجود اتوکلاوهای با حجم بزرگ در این مکان ها الزامی است.

آزمایشگاهی شرکت سلامت صنعت بوعلی : در آزمایشگاه ها وسایل و ابزار آلاتی وجود دارند که برای استریل سازی آن ها اتوکلاوهایی مورد استفاده قرار می گیرد که مناسب استریل سازی ظروف شیشه ای و سایر ابزار آلاتی است که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دندانپزشکی: این بخش از خدمات پزشکی استریل سازی را به عنوان یکی از ضروریات کار خود می داند و به شکل معمول از از اتوکلاو های کلاس B که بسیار قوی هستند استفاده می کند.

  • مدل دستگاه اتوکلاو شرکت سلامت صنعت بوعلی

روشی که توسط کاربران برای استریل کردن انتخاب می شود به عواملی مثل سایز، ظرفیت و فضای موجود در دستگاه اتوکلاو بستگی دارد.

با توجه به ظرفیت و فضای موجود در این دستگاه ها و همچنین امکان دسترسی به محیط استریل اتوکلاو این دستگاه ها را به شرح ذیل طبقه بندی می کنند:

اتوکلاوهای استریل کننده عمودی شرکت سلامت صنعت بوعلی : طراحی این دستگاه ها به شکلی است که از قسمت بالا می توانید به فضای استریل دسترسی داشته باشید.

اتوکلاوهای استریل افقی همان طور که از نام آن ها پیدا است دسترسی به محیط استریل از قسمت جلو دستگاه صورت می گیرد.

اتوکلاوهای استریل رومیزی شرکت سلامت صنعت بوعلی: این نوع از اتوکلاوها معمولا حجم کمی را اشغال می کنند به شکلی که امکان دارند بر روی یک میز قرار بگیرند. از این دستگاه ها معمولا به عنوان دستگاه های پشتیبان برای بخش های بیمارستانی استفاده می کنند.

دستگاه های استریل شرکت سلامت صنعت بوعلی با ظرفیت بالا: معمولا این دستگاه ها فضای زیادی را اشغال می کنند و به دلیل ظرفیت بالایی که دارند از آن ها به عنوان استریل سازی مرکزی استفاده می کنند.

برچسب ها: اتوکلاو , اتوکلاو بخار , اتوکلاو بیمارستانی , اتوکلاو ایرانی , اتوکلاو کلاسb , بازسازی اتوکلاو ,

[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ] [ 9:56 ] [ علی ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]