علمی کاربردی پژوهشی فنی

اتوکلاو

نگه داری اتوکلاو

راهنمای نگهداری از اتوکلاو ها شرکت سلامت صنعت بوعلی

خرید تجهیزات دندانپزشکی یک سرمایه گذاری مالی قابل توجه است و اگر این تجهیزات دچار مشکل شوند، تعمیر یا جایگزینی آن می‌تواند هزینه بر باشد. بسیاری از تجهیزات دندانپزشکی از قسمتهای کوچک تشکیل شده اند که بسیار پیچیده و حساس هستند و می‌توانند در اثر قدیمی شدن و استفاده مداوم آسیب ببینند. تجهیزات معیوب خطری بالقوه را برای بیمار به همراه دارد. به همین دلیل، اگر به پروتکل های نگهداری این وسایل پایبند نباشید، می‌توانید بیماران خود را به طور ناخواسته در معرض خطر قرار دهید. در این مقاله راه های نگهداری از اتوکلاو دندانپزشکی را به شما آموزش می‌دهیم.

همچنین برای خرید اتوکلاو دندانپزشکی می‌توانید به سایت معتبر جهان دنتال مراجعه کنید.

برای اطمینان از به حداقل رسیدن خطر خرابی تجهیزات، باید بررسی کلیه تجهیزات، بررسی سن و آخرین تاریخ سرویس هر قطعه انجام شود. از سال 1998، این قانون تصویب شد که همه دستگاه های پزشکی باید “CE” بر روی آنها علامت گذاری شده باشد تا نشان دهد محصول با کیفیت بالا ساخته شده است و طبق استانداردهای ایمنی و بهداشت تولید شده است. این قانون خاص برای محافظت از بیمار و کاربر در برابر محصولات کم رضایت بخشی که بی خطر نیستند، وضع شده است. هنگام خرید تجهیزات جدید حتماً مطمئن شوید با تجهیزات فعلی سازگار است و مناسب است و به یاد داشته باشید ارزان ترین گزینه همیشه بهترین نیست.

نگهداری از

اتوکلاو

شرکت سلامت صنعت بوعلی

وجود اتوکلاو ها در مطب های دندانپزشکی بسیار ضروری و لازم است. اما بخاطر بسپارید که آن ها انرژی بالقوه و قابل توجهی را ذخیره می‌کنند و باید از آن ها به صورت جدی مراقبت کرد. در صورت استفاده صحیح و مراقبت از آن، اتوکلاو شما خدمات طولانی و مطمئن تری را ارائه می‌دهد.

هرگونه نقص را به کارمندان مهندسی خود گزارش دهید. در صورت مشاهده خرابی یا نقص، آنها را در یک دفترچه ثبت کنید و با بخش خدمات تماس بگیرید. نتایج بازرسی های سالانه و دوره ای را ثبت کنید. هر 4 – 6 هفته برای بررسی های دوره ای توصیه می‌شود. قبل از شروع استفاده از دستگاه، دفترچه یادداشت را بررسی کنید، زیرا ممکن است شخص دیگری خطایی را ثبت کرده باشد که شما از آن آگاهی ندارید.

ملاحظه های کلی

  • انتخاب چرخه اتوکلاو

بررسی کنید که چرخه انتخاب شده تنظیمات صحیح مورد نیاز شما را داشته باشد.

  • استفاده از پروب بار

ضروری است که پروب بار (در صورت نصب) به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد و برای هر چرخه در یک موقعیت مشابه در محفظه قرار گیرد، با استفاده از یک بطری پر از آب.

  • جاگذاری تجهیزات

تکنیک جاگذاری ضعیف تجهیزات اغلب منجر به عدم اتوکلاو شدن کامل تجهیزات می‌شود زیرا هر هوای محصور شده ای می‌تواند از میکرو ارگانیسم ها محافظت کند. لازم به یادآوری است که باید فضای کافی بین مواد استریل شده باقی بماند تا تمام هوا توسط بخار خارج شود. ظروف خالی، فلاسک های گردن باریک و بطری ها باید به صورت وارونه قرار بگیرند تا از جمع شدن میعانات جلوگیری کرده و هوا از آنها تخلیه شود. محفظه به تمیز کردن مکرر نیاز دارد تا از آلودگی آب مخزن تخلیه توسط مایعات بار جلوگیری شود.

نگهداری منظم از

اتوکلاو

ها

نگهداری روزانه

نظارت بر مانیتور ها

مانیتور ها را کنترل کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام شاخص ها و اطلاعات نمایش داده شده روی صفحه مطابق انتظار است. هرگونه خطا روی صفحه برجسته می‌شود و سیستم کنترل اتوکلاو به طور خودکار اقدامات لازم را انجام می‌دهد (یعنی در صورت بروز خطای حیاتی در روند اتوکلاو، چرخه را متوقف کنید).

واشر درب را از نظر آسیب و تمیزی بررسی کنید

با خاموش بودن اتوکلاو و باز بودن درب، واشر و سطوح جفت شده آن را از نظر وجود زباله، آسیب و خوردگی بررسی کنید. می‌توانید آن را پارچه مرطوب تمیز کنید.

عملکرد درب

در را ببندید تا بررسی کنید همه عملکردها مطابق با کتابچه راهنمای کاربر درست است.

وضعیت آب

وضعیت آب را در مخزن آب یا فرورفتگی بررسی کنید. آگار، خون یا زباله های جامد می‌توانند مشکلات و خرابی ایجاد کنند. ریختن هر یک از این موارد در هر اتوکلاو باعث انسداد لوله ها، شیرآلات و تخلیه و غیره می‌شود و باید حتما از آن جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی: 5 نکته ساده برای افزایش عمر سنسور دندانپزشکی

نگهداری هفتگی اتوکلاو

شرکت سلامت صنعت بوعلی

علاوه بر نگهداری های معمول روزانه:

کاوشگر سطح آب را بررسی کنید (در صورت وجود)

اطمینان حاصل کنید که پروب سطح آب مرتباً بازرسی و در صورت لزوم تمیز می‌شود تا از تجمع رسوبات جلوگیری شود.

تمیز کردن محفظه

محفظه باید به میزان کافی تمیز شود تا از تجمع آلودگی در داخل آب یا کاوشگر سطح آب جلوگیری شود، و ما پیشنهاد می‌کنیم که برای یک اتوکلاو که به صورت روزانه استفاده می‌شود، محفظه باید هفته ای یک بار بررسی شود و در صورت لزوم مطابق با دفترچه راهنما تمیز شود. ریختن هر ماده ای در اتوکلاو باعث انسداد لوله ها، دریچه ها و زهکشی ها و غیره می‌شود و باید حتما از آن جلوگیری شود.

نظارت بر دما / فشار

در طول یک چرخه، همبستگی فشار سنج را در برابر فشار نمایش داده شده بررسی کنید.

ویژگی های ایمنی اتوکلاو

اتوکلاو برای جلوگیری از باز شدن درب هنگام فشار دادن محفظه و جلوگیری از فشار در صورت بسته نشدن درب، دارای قفل های ایمنی است. مقررات بهداشت و ایمنی انگلستان پیش بینی کرده است که یک فرد متخصص باید سیستم تعطیلی و انسداد را در فواصل منظم بازرسی کند. همه اپراتورها باید در استفاده از کنترل ها، روش های عملکرد دستگاه های ایمنی آموزش ببینند.

کاغذ چاپگر را بررسی کنید (در صورت نصب)

اگر اتوکلاو گزینه چاپ داده ها را دارد، رول کاغذ را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

چند نکته در نگهداری اتوکلاو ها

شرکت سلامت صنعت بوعلی

  • قبل از قرار دادن در اتوکلاو اطمینان حاصل کنید که وسایل خشک و تمیز هستند. محلول تمیز کننده اضافی را روی تجهیزات نریزید. زیرا این کار باعث می‌شود تا سریع تر تجمع ایجاد شود و دستگاه شما سخت تر کار کند.
  • در آب اتوکلاو فقط از آب مقطر استفاده کنید. خلوص آب واقعاً به افزایش عمر دستگاه کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که کلسیم تجمع نمی‌یابد و از خوردگی یا آسیب در اتوکلاو جلوگیری می‌کند.
  • اتوکلاو خود را بیش از 75 درصد ظرفیت نگهداری پر نکنید. این کار می‌تواند باعث آسیب جدی به قسمت های تخلیه دستگاه شود.
  • فیلترها و واشر درها را مرتباً تعویض کنید
  • هنگام تمیز کردن دستگاه از هرگونه آسیب یا ساییدگی آگاه باشید. رفع ترک خوردگی مهر و موم یا مشکلات دیگر می‌تواند با جلوگیری از خرابی عمده در آینده باعث صرفه جویی در وقت و دستگاه شما شود.
  • تمیز کردن هفتگی فیلترهای محفظه به طور چشمگیری به چرخه دستگاه شما برای عملکرد بهینه کمک می‌کند. این کار به تخلیه سیستم هیدرولیک – آب از محفظه کمک می‌کند.
  • زباله های مخزن آب را تخلیه کنید، تخلیه نکردن زباله مخرن آب باعث جمع شدن روزانه باکتری ها و محفظه های فاضلاب می‌شود
  • بسته به استفاده از دستگاه، اطمینان حاصل کنید که دستگاه در صورت لزوم توسط یک تکنسین حرفه ای تأیید صحت نگهداری شده است.

برچسب ها: اتوکلاو , اتوکلاو بخار , اتوکلاو بیمارستانی , اتوکلاو ایرانی , اتوکلاو کلاسb , بازسازی اتوکلاو ,

[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 24 ارديبهشت 1401 ] [ 9:05 ] [ علی ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]